Zrób to sama - musująca sól do kąpieli z cynamonem.

Jako amatorka pachnących kąpieli musiałam ulec. Komu uległam? Ano uległam wyzwaniu rzuconemu przez Lili Naturalną :) Więcej o wyzwaniu możecie przeczytać tutaj -> KLIK.
Postanowiłam przygotować sobie aromatyczną sól do kąpieli ze składników, które mam w domu.


Składniki:
- 1/2 szklanki soli kuchennej
- 70g sody oczyszczonej
- 1 kopiasta łyżka cynamonu mielonego
- ok 10-15 goździków
- łyżeczka kwasku cytrynowego
- 2 łyżki dowolnego oleju, u mnie był to olejek Alterra migdał&papaja

Wykonanie - suche składniki łączymy w małej miseczce. Do mieszanki dodajemy olej i tak długo mieszamy, aż rozetrzemy grudki. Tak przygotowaną sól przesypujemy do słoiczka lub innego szczelnego opakowania. Możemy je dowolnie przystroić, by było ozdobą łazienki czy pokoju.

Od razu zaznaczam - nie zużywamy całej soli na jeden raz. Dlatego też cynamon w takim stężeniu nie zrobi krzywdy skórze. Niemniej cynamon nieco osadza się na wannie. Po kąpieli skóra jest odżywiona i natłuszczona, dzięki olejowi. Sól nieco musuje dzięki sodzie, choć nie jest to spektakularne bulgotanie ;D

Jesteście ciekawe innych wersji takiej soli? Przyznam, że zrobiłam od razu dwa rodzaje :) A na tym nie koniec, bo jak je zużyję, to będę kombinować dalej! Polecam :)



Jeśli czujecie się zainspirowane, to same zdążycie wziąć udział w akcji! Zapraszam :)

Komentarze

  1. O też dziś spróbuję :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam odstawić na dłużej - sól lepiej się "przegryzie" z aromatem ;)

      Usuń
  2. Niezbyt lubię cynamon, więc jestem ciekawa drugiej wersji ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł, może kiedyś zrobię sobie taką sól:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaraz zabieram się do roboty o ile mam wszystkie potrzebne składniki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł, można nawet komuś taką samorobioną sól sprezentować :D

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam cynamon :) może zrobię sobie taką :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo chyba poeksperymentuję z tą solą :P

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny pomysł :] uwielbiam takie cudeńka

    OdpowiedzUsuń
  9. sporo tego:) zrobię kiedyś na pewno;P

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow :O nie wiedziałam ,że samemu można zrobić sól do kąpieli :) Koniecznie muszę kiedyś wypróbować ;))

    W wolnej chwili zapraszam do mnie na news ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł. Zapach cynamonu uwielbiam. Może sama wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny pomysł:) Jeśli znajdę chwilę wolnego czasu, to spróbuję coś ukręcić:) Muszę tylko dorwać anyżek:)

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda świetnie :) bardzo lubię zapach cynamonu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie sobie wyobraziłam zapach tego cynamonu ! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Czuję zapach tej soli :) Ja także uległam Lili Solnemu wyzwaniu. I cieszę się, że odkryłam Twój blog. Skorzystam z pomysłu z cymanonem.

    OdpowiedzUsuń
  16. inspirujące - jednak ja bardziej zrobiłabym peeling bo nie jestem fanką kąpieli - lubuję się w prysznicowaniu siebie:) ale zapach zapewne obłędny :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zcynamonem robię sobie w lecie peeling - płaską łyżeczkę cynamonu wsypać na dłoń, dodać czubatą łyżeczkę cukru + żel pod prysznic/ mydło w płynie/ żel do higieny intymnej. Zmieszać sobie na dłoni i masować stopy, zwłaszcza podeszwy. Cukier nawilży, żel umyje a cynamon nada ładny zapach ^^

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Obserwatorzy