Świąteczne przygotowania okiem Rodzynki :)

Już jutro czeka nas Wigilia Bożego Narodzenia, potem dwa dni świętowania. Na ten okres wiele z nas czeka z utęsknieniem, z mniejszym bądź większym zaangażowaniem przygotowujemy się na te dni. Dzisiaj chcę Wam trochę przybliżyć jak to u mnie w tym roku wyglądało. Teraz siedzę już i odpoczywam, regeneruję siły, żeby jutro znowu z rana ruszyć pełną parą :) 


Od kilku dni w mojej kuchni roznosi się korzenny aromat pierniczków. Pierniki to dla mnie elementarna rzecz, której w święta nie może zabraknąć. I muszą to być właśnie ciemne, aromatyczne pierniki, lukrowane i zdobione samodzielnie. W tym roku zaszalałam i bawiłam się w produkcję kolorowego lukru. 


Nowością dla mnie są jarmarki świąteczne. Bawiłam na dwóch jarmarkach, naooglądałam się kolorowych straganów z migdałami, miodami, grogiem, pieczarkami, kiełbaskami i innymi pysznościami. Spróbowałam też kilku specjałów, ale najbardziej przypadły mi do gustu karmelizowane migdały - chrupiące i pyszne! Muszę przyznać, że są to bardziej miejsca spotkań ze znajomymi, a także świetne miejsce do zabaw dla najmłodszych. 


Kolejnym elementem kojarzącym się ze świętami są świąteczne ozdoby. Lampki, świeczki, gałązki, bombki, łańcuchy, latarnie. Dają niepowtarzalny klimat i nastrój. Uwielbiam patrzeć na zapaloną świeczkę w mojej latarence, albo podziwiać światełka w oknach...


Niecierpliwie czekam też na ... prezenty :) Uwielbiam wybierać, kupować i pakować prezenty. Większą frajdę daje mi dawanie prezentów niż ich otrzymywanie. No ale nie powiem - miłym podarkiem również nie pogardzę ;) Ja swoje prezenty już dziś zapakowałam i czekają grzecznie do jutra, aż ich nowi właściciele raczą je rozpakować :)



Ja teraz idę obejrzeć do końca "Opowieść Wigilijną" Dickensa.
W lodówce czeka już pyszna ryba po grecku, jutro jeszcze upiekę keksa i mogę zacząć świętowanie. Jednocześnie chcę Wam złożyć najserdeczniejsze życzenia:

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia, jak najmniej strapień i problemów, a jak najwięcej radości, spokoju i miłości. 
Spędźcie te święta w przyjemnej atmosferze i w otoczeniu tego co kochacie najbardziej - czy to rodzina, czy ukochany pupil, czy też jeśli wolicie to w towarzystwie dobrej lektury. 
Wesołych Świąt!

Komentarze

  1. Ja również nie wyobrażam sobie świąt bez domowych pierników:) Lubię je wykrawać, ponieważ wówczas mogę nacieszyć nos aromatem przypraw korzennych:)

    Tobie również życzę wszystkiego najlepszego:) Niech w te Święta wszelkie zmartwienia omijają Cię szerokim łukiem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam jarmarki świąteczne. Jak jeszcze sprzedają grzańca to tym lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. What a good web page! Theres heaps of cool as well as lying on this subject
    Escape Shiking Game

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Obserwatorzy